دسترسی سریع به محتوای این مقاله:
- ۱ دفتر کار در منزل
- ۱.۰.۱ ۱- پیاده سازی دفتر کار در منزل در جای مطلوب
- ۱.۰.۲ ۲- فضای کافی به دفتر کار در منزل اختصاص دهید
- ۱.۰.۳ ۳- نقش میز و صندلی را در پیاده سازی دفتر کار در منزل را جدی بگیرید
- ۱.۰.۴ ۴- پیاده سازی دفترکار درمنزل با قفسه بندی جالب
- ۱.۰.۵ ۵- فضای ملاقات ایجاد نمایید
- ۱.۰.۶ ۶- به رنگ دفترکار خانگی توجه نمایید
- ۱.۰.۷ ۷- استفاده از گل در طراحی دفترکار در منزل
- ۱.۰.۸ ۸- اکسسوری های جالب بخرید
- ۱.۰.۹ ۹- خلاقیت داشته باشید
- ۱.۰.۱۰ ۱۰- اهمیت میز کار در دفتر کار در منزل
- ۱.۰.۱۱ ۱۱- تابلو اعلانات
- ۱.۰.۱۲ ۱۲- کاغذ دیواری
دفتر کار در منزل
اگر شما هم در این شرایط کرونایی مجبور به ادامه کار خود در منزل شده اید، نیازمند ایجاد یک دفتر کار در منزل هستید که دارای محیطی آرامش بخش و همراه با سکوت باشد تا بدون هیچ حواس پرتی بتوانید به کار مشغول شوید. برای ایجاد یک دفتر کار در منزل که تمامی استاندارد های لازم برای کار کردن را داشته باشد، چند نکته را باید رعایت کنید که در ادامه ی این مقاله این نکات را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد. پس با آئین لایف همراه باشید:
طراحی دفتر کار در منزل با توجه به تغییر و تحول مدل کار در دنیای امروز و عدم نیاز به حضور در اداره و فضا های کاری بیرون از منزل اهمیت بسیار بالایی دارد. به طوریکه در کل جهان قسمت مهمی از طراحی دکوراسیون منزل را به پیاده سازی دفتر کار در منزل تخصیص میدهند. سپری کردن وقت زیاد در اتاق کار و نیاز به آرامش و تمرکز برای بالا بردن بازده کاری از جمله دلایل اهمیت بسیار زیاد طراحی دفتر کار در منزل هستند.
در شرایطی که در پی ساخت فضایی خوب برای تلفیق درست کار و زندگی میباشید و هدفتان پیاده سازی دکوراسیون اتاق کار و مطالعه در خانه است، ادامه این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله از وب سایت در ادامه مهمترین اصول در طراحی دفترکار در منزل را ارائه خواهیم داد.
۱- پیاده سازی دفتر کار در منزل در جای مطلوب
اولین و مهمترین نکته ای که در پیاده سازی و دیزاین اتاق کار در منزل بایستی مد نظر داشته باشید، تعیین جای مطلوب برای آن میباشد. با اعتنا به اینکه گوشه و کنار عمل نیاز به آرامش و سکوت بالایی دارد، در نتیجه خوب میباشد اتاق هایی را گزینش نمایید از سالن پذیرایی و آشپزخانه دور باشند.
اما نکته مهمی که در گزینش اتاق وجود دارد این میباشد که در آغاز بایستی توجه کنید که در کدام نقطه از منزل خویش راحت تر می باشید. برای مثال، در صورتی که مامان هستید خوب است اتاق کارتان به طوری باشد که به کودکان خود دسترسی راحتی داشته باشید و در طی کار بتوانید فضا منزل را به خوبی مدیریت فرمایید.
۲- فضای کافی به دفتر کار در منزل اختصاص دهید
با توجه به نوع فعالیتی که قصد دارید در اتاق کار خویش انجام دهید بایستی بتوانید فضای قابل قبولی را از نظر ابعاد برای آن در نظر بگیرید. برای مثال چنانچه صرفا به یک میز و صندلی نیاز دارید که بتوانید کامپیوتر و یا این که کتابهای خود را بر روی آن قرار دهید با شرایطی که نیاز به میزهای بزرگ و ابزارهای هنری و یا این که کاری گوناگون وجود دارد تفاوت زیادی خواهد بود.
در طراحی اتاق کار در منزل پیش از زیبایی بایستی به آسایش و ریلکس بودن رفت و آمد به اتاق دقت داشته باشید. با در نظر گرفتن تعداد وسایل ضروری لازم و حذف غیر ضروری ها در اتاق می توانید محل قابل قبولی را برای راه اندازی دفتر کار در منزل گزینش کنید.
۳- نقش میز و صندلی را در پیاده سازی دفتر کار در منزل را جدی بگیرید
علاوه بر توجه به زیبایی فضا، در مرحله اولیه بایستی به راحتی و سلامتی خودتان در آن دقت داشته باشید و این دو نباید از هم مستقل باشند. در نتیجه پس از تعیین اتاق مطلوب، لازم است یک میز و صندلی مطلوب و استاندارد با توجه به نوع شغل خویش انتخاب کنید. پهنا میز می بایست به طوری باشد که وسایلتان به طور کامل ومرتب روی آن قرار گیرد و علاوه بر این، طول آن نیز نباید باعث شود تا به گردن آسیب وارد گردد.
در شرایط کلی خوب میباشد میزهایی را برای پیاده سازی دکوراسیون اتاق کار در منزل انتخاب کنید که حدود ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر طول داشته باشند. اما با یه خرده هزینه بیشتر می توان میزهایی را انتخاب کرد که طول قابل تنظیم داشته باشند و برای کل اشخاص با شرایط جسمی گوناگون کاملا متناسب خواهد بود.
صندلی علاوه بر جنبه زیبایی که در فضا دارد، می بایست از دید ارگونومیک کاملا متناسب با ساختار بدن شخص باشد. صندلی های چرخدار با محل تکیه دادن مطلوب انتخاب نمائید. زیرا استاندارد نبودن صندلی خیلی زود بر سلامتی گردن و کتف ها و کمر اثر منفی میگذارند.
۴- پیاده سازی دفترکار درمنزل با قفسه بندی جالب
قفسه بندی و استفاده از بوفه و نصب شلف و جعبه بر روی دیوار اتاق سبب میگردد تا حجم زیادی از وسایل ضروری در آن ها قرار گرفته و نظم خوبی در اتاق کار ایجاد خواهد شد. علاوه براین، خلاقیت در تعیین رنگ و شیوه نصب و دکوراسیون قفسه ها میتواند کمک زیادی به طراحی نورپردازی در طراحی دفتر کار در منزل کند.
قرار گرفتن مدت زمان طولانی در اتاق کار به مرور منجر میگردد تا حس خستگی و افسردگی در شما بروز نماید. به همین خاطر می بایست بتوانید وضعیت قابل قبولی را برای نورپردازی اتاق مهیا نمائید.
حتی الامکان تلاش نمایید اتاق هایی را به عنوان دفتر کار در نظر بگیرید که دارنده پنجره و روشنایی طبیعی میباشند. در غیر این صورت چراغ های سفید و زرد را در کنار هم استفاده فرمائید تا خستگی در اشخاص کمتر شده و به سلامت چشم نیز آسیب وارد نشود. به کارگیری از لوسترهای دیدنی همچنین میتواند جلوه خوبی را در طراحی دکوراسیون دفتر کار در منزل ایجاد کند.
۵- فضای ملاقات ایجاد نمایید
با توجه به نوع کسب و کار و فعالیتی که دارید در بعضی از مواقع ممکن میباشد نیاز به ملاقات اشخاص و مشتریان وجود داشته باشد. در نتیجه بایستی بخشی از اتاق را به میز و صندلی و مبلمان مناسب برای ملاقات اختصاص داد. تلاش کنید از مبلمان اداری با ابعاد کوچک و تعداد کم برای این منظور استفاده فرمایید تا باعث شلوغ شدن دفتر کار در منزل نشود.
۶- به رنگ دفترکار خانگی توجه نمایید
تاثیر رنگ بر روحیات و احساسات اشخاص منجر شده است تا بخش مهمی از پیاده سازی دکوراسیون محیط کار و یا خانه به انتخاب رنگ تخصیص داده شود. سعی کنید رنگ هایی را تعیین نمایید که علاوه بر زیبایی از خستگی و دلزدگی اشخاص حاضر در اتاق کار جلوگیری نماید. مثلا توصیه میکنیم رنگ قرمز، مشکی، قهوه ای و رنگ های تیره به شدت گرم و همینطور رنگ های به شدت سرد را برای این محیط ها به مقدار کم استفاده نمایید.
با دقت به سبک کلی که برای پیاده سازی دکور اتاق کار در منزل در نظر گرفته اید می توانید ترکیب رنگی خوبی را تعیین نمایید. برای مثال در فضاهای کوچک عالی میباشد سبک های امروزی و مینیمال را با ترکیب رنگ های روشن مانند سفید و آبی کمرنگ و رنگ های خنثی استفاده کنید.
ولی در شرایط کلی در به کار گیری از هیچ رنگی نباید زیاده روی کرد و مهم این است که بتوان هارمونی خوبی را در دیوار، وسایل موجود در اتاق و سقف و مبلمان ایجاد نمایید و در نهایت در آن محیط احساس خوب و آرامش بخشی داشته باشید.
۷- استفاده از گل در طراحی دفترکار در منزل
به کارگیری از گل و گیاه علاوه بر زیباتر شدن محیط به شدت بر تولید حس خوب و خوشایند در اشخاص تاثیرگذار است. قرار دادن یک گلدان کوچک بر روی میز فعالیت، میز ملاقات و کناره های اتاق می تواند به شدت بر زیباتر شدن محیط اثر بگذارد. اما در به کار گیری از آنان نباید زیاده روی کرد زیرا نه تنها محیط را کوچکتر جلوه می دهند، بلکه هوای اطراف را گلخانه ای می نمایند و احساس خستگی در اشخاص ایجاد می گردد.
۸- اکسسوری های جالب بخرید
برای رفع احساس خستگی و خشک بودن محیط فعالیت می بایست بتوانید تا حد امکان آن را خوشگل و جالب نمایید. با دقت به روحیات و سلیقه ای که دارید می بایست بتوانید اکسسوری های مناسب برای روی میز و بقیه قسمت های اتاق تهیه کنید.
تنوع در اکسسوری های اداری بسیار زیاد است و از نمونه های کاملا فانتزی تا کلاسیک و امروزی را می توانید بخرید و فضایی آراسته و در عین حال قشنگ را در پیاده سازی دیزاین دفترکار در منزل ایجاد نمایید.
۹- خلاقیت داشته باشید
خلاقیت و ایده پردازی نه تنها در پیاده سازی دفتر کار در منزل بلکه در هر کار و فعالیتی قادر است بهترین نتیجه ها را به همراه داشته باشد و کار سختی نیست.
برای پیاده سازی دکوراسیون داخلی دفترکار خانگی کافیست مقداری در وبسایت های گوناگون مانند پینترست جستجو نمائید تا ذهنتان ناخودآگاه با اعتنا به وسایلی که در دسترس دارید شایسته ترین فضا را طراحی نماید. از طرز قرار گرفتن تابلوهای عکس بر روی دیوار اتاق کار گرفته تا دکوراسیون شلف و جعبه ها و یا این که گزینش رنگ برای گلدان های اتاق و غیره همه میتوانند با یه خرده خلاقیت بهترین خروجی را ایجاد نمایند.
نکته قابل توجه این است که خلاقیت با شلوغ کردن و به هم زدن نظم تفاوت زیادی دارد و نباید باعث هرج و مرج ذهن شوید. علاوه براین، از ایجاد تغییرات مکرر در پیاده سازی دکور دفتر کار در منزل پرهیز کنید زیرا اولویت اولیه در این فضا داشتن تمرکز برای انجام فعالیت های کاری است. تغییرات مداوم و زیاد در در فضا های کاری باعث می شود تا حواستان از هدف اصلی پرت شود
دفتر کار شکیل و کاربردی زمان کار را لذت بخش می کند. بخش های کوچک میز کار (شامل بخش بندی های جدا از هم، گوشه های میز و قفسه بندی) اکثر اوقات فضای زیادی برای ذخیره دارد. این قسمت ها برای خانواده ها مناسب میباشند زیرا هر بخش قادر است برای یک نفر باشد و همینطور قابل مجدد آراستن میباشد.
۱۰- اهمیت میز کار در دفتر کار در منزل
معمولا میز فضای زیادی برای دو نفر یا بیشتر ارائه میدهد. و دارای یک باکس کشو دار مناسب که نامه ها، درخواست ها و وسایل ضروری را در خود نگه می دارد، می باشد. این مدل دفتر کار خانگی باعث می شود که میزبان وقتی که مهمان دارد به راحتی آن را تغییر شکل داده و تحت عنوان قفسه یا بار از این میز استفاده نماید.
۱۱- تابلو اعلانات
تخته ی یادداشت به راحتی برای شما امکان نگه داری یادداشت های فردی را فراهم می نماید و در کناره ی میز شما میتوانید عکس های خود را روی آن نصب کنید. یک تابلوی اعلانات برای خود درست نمایید، یک قاب عکس را برداشته و شیشه ی آن را برداشته و یک فوم جای آن چسبانید تا به راحتی یک تابلوی اعلانات درست نمائید.
۱۲- کاغذ دیواری
شما می توانید در پیاده سازی دکوراسیون دفتر کار خود، از کاغذ دیواری هایی استفاده نمایید که طرح های آرامش بخشی دارند و برای شما که ساعت ها در آن فضا کار خواهید کرد، خسته کننده نباشند.
معمولا کاغذ دیواری هایی که دارای طرح سه بعدی هستند، مناسب دفتر کار خانگی نیستند، زیرا علاوه بر کوچک تر به نظر رسیدن محیط، باعث می شود که وقتی در آن مکان حضور دارید، احساس خستگی کنید و حتی پرخاشگر شوید.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم که شما را با دکوراسیون دفتر کار در منزل و نکات بسیار مهم که باید رعایت کنید آشنا کنیم و شما را برای طراحی طرح اولیه دکوراسیون محیط کار خود آماده نماییم و هیچ گونه ابهامی در مورد دکوراسیون اداری باقی نماند.
همچنین در این مقاله در مورد ویژگی های دکوراسیون دفتر کار در منزل مدرن و دکوراسیون دفتر کار کوچک صحبت شود و به شما گفتیم که در چنین محیط هایی باید به چه نکاتی در انجام دکوراسیون دقت کرد.
در پایان از شما سپاس گذار هستیم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید و از شما می خواهیم اگر سوالی در مورد دفتر کار در منزل خود دارید در قسمت کامنت ها از ما بپرسید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمایید.
منبع: https://www.architecturaldigest.com/gallery/home-offices-slideshow/