۴.۷/۵ - (۹ امتیاز)

 امروز در آئین لایف با شما هستیم با معرفی یکی از بهترین‌های صنعت سرویس غذاخوری

چینی توس ایران یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان چینی در خاورمیانه و حتی دنیا هست. علاوه بر چینی زرین، شرکت چینی توس نیز از سابقه و گذشته درخشانی در تولید ظروف چینی برخوردار است. بیشتر کسانی که دنبال خرید ظروف چینی هستند به دنبال سبک‌ها و طرح‌های جذاب و درعین‌حال ساده هستند. ظروف چینی توس در قالب‌های مختلف برای هر نوع استفاده‌ای باکیفیت بالا طراحی و ساخته می‌شوند. در این مقاله تمامی مدل‌های چینی توس را برسی می‌کنیم، ویژگی‌ها و تعداد ظروف هر سبک را می‌آوریم و در آخر بهترین مدل‌های چینی توس مناسب شمارا معرفی می‌کنیم.

چینی توس

 همان‌طور که از نام این شرکت پیداست، محصولات خود را در مشهد مقدس تولید می‌کند. تمامی مدل‌های چینی توس بر طبق جدیدترین طرح‌های بازار طراحی‌شده‌اند. برخی از این مدل‌ها کلاسیک هستند و برخی دیگر مدرن. در خرید ظروف چینی توس انتخاب مدل کمی ساده‌تر هست، چراکه بیشتر تفاوت قالب‌های این شرکت در شکل و ظاهر فیزیکی هست.

 خرید ظروف چینی توس

 برای خرید ظروف چینی توس بهتر است ابتدا شکل کلی ظروف را انتخاب کنید. با چند سؤال ساده راه خرید چینی توس را به شما نشان می‌دهیم. می‌خواهید ظروف گرد داشته باشید یا ظروف مربعی؟ مدل‌های کلاسیک را دوست دارید یا مدرن؟ از ظروف خود در مجالس و مهمانی‌ها استفاده خواهید کرد یا اینکه برای مصارف روزمره چینی توس را می‌خواهید؟ و در آخر برای چند نفر ظرف چینی لازم دارید؟

 اگر به سؤال‌های بالا پاسخ دهید بیشتر راه را پیشرفته‌اید. تنها می‌ماند بودجه‌ای که برای خرید چینی در نظر گرفته‌اید و اینکه از کجا بخرید. اکثر مدل‌های شرکت توس برای مردم ایران و زوج‌های جوان ساخته‌شده‌اند. پس ازلحاظ قیمتی از برندهای دیگر بازار تا حدودی ارزان‌تر هستند. بهترین راه خرید ظروف چینی توس نیز از طریق سایت این شرکت هست. البته شرکت توس برخلاف سایر شرکت‌ها خرید مستقیم اینترنتی ندارد. بلکه شما باید قیمت مدل مدنظرتان را از پشتیبانی شرکت بپرسید و آن‌ها راهنمایی‌تان می‌کنند.

در ادامه قالب‌های اصلی شرکت توس را برسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

چینی توس مدل فلورانس

 تمام پیکره‌های چینی توس مدل فلورانس به‌صورت چهارگوش یا مربعی هستند. تنها تفاوت آن‌ها در کشیدگی گوشه‌ها و اضلاع هست. این ظروف در چهار مدل کلی آکونا، فرانسیس، هنرکا و والنسیا در بازار وجود دارند. در این مدل چینی توس از طراحی‌های ایتالیایی الهام گرفته است. طرح‌هایی زیبا بر روی پیکره‌های مربعی که توسط نوارهای طلایی احاطه‌شده‌اند.

 فلورانس آکونا

 چینی توس مدل فلورانس آکونا به‌صورت مربعی ساده هست. در دورتادور این ظروف یک خط طلایی کشیده شده است. بعلاوه اینکه محنی‌های موجود در گوشه‌های ظروف، زیبایی خاصی را به این مدل بخشیده است. چینی توس مدل آکونا در ۱۱ مدل مختلف ساخته می‌شوند. در تمامی مدل‌ها سعی شده است ظروف مدرن و بروزی طراحی شوند.

 از مدل آکونا در مصارف روزمره استفاده می‌شود. زیباترین طرح‌ها در قالب فلورانس مدل آکونا، FA101، FA102 و FA103 هستند. مدل‌های FA101 و FA102 سرویس‌های ۲۴ نفرهِ نیز دارند اما مدل FA103 تنها سرویس‌های ۶، ۱۲ و ۱۸ نفرِ را دارد. در مدل FA102 طرح‌های مثلثی در هر گوشه رسم شده‌اند و دریکی از لبه‌ها منحنی‌هایی به چشم می‌خورند. چینی توس مدل FA103 نیز تماماً مزین به طرح‌ها و الگوهای زیبا هست. در لبه‌های آن نقش‌های طلایی مثل نوارهای طلایی سایر ظروف توس کشیده شده‌اند.

 همان‌طور که می‌دانیم معمولاً تعداد بشقاب‌های هر سرویس متناسب با تعداد افراد آن هست. به‌طور مثال در سرویس ۶ نفرِ، ۶ عدد بشقاب برنج خوری، خورشت خوری، میوه‌خوری و … وجود دارد.

چینی توس فرانسیس

 یکی دیگر از مدل‌های قالب فلورانس، چینی توس فرانسیس هست. ظاهر این مدل نیز به‌صورت چهارگوش هست. فرانسیس ۱۱ طرح جدا از هم دارد که لبه‌های تمامی آن‌ها منحنی شکل است. در این سرویس چینی توس تعداد پارچه‌ها نسبت به مدل آکونا کمی کمتر هست. از زیباترین ظروف چینی توس مدل فرانسیس می‌توان مدل‌های FF104، FF106 و FF109 را نام برد.

در مدل FF104 نقش‌های منحصربه‌فردی در گوشه‌های رسم شده‌اند. این مدل ظروف چینی توس بارنگ بندی کرم طلایی طراحی‌شده است.

مدل هنریکا

 پس از مدل فرانسیس نوبت به مدل هنریکا می‌رسد. اگرچه در مدل فرانسیس ۱۱ طرح مختلف وجود داشت، اما در چینی توس مدل هنریکا تنها ۳ طرح مجزا وجود دارد. در هر سه مدل FH100، FH101 و FH102 فرم کلی مربعی هست. طراحی مدل FH100 یکی از جالب‌ترین طراحی‌های شرکت توس هست. در دو لبه این مدل طرح‌های زیبایی رسم شده است، درحالی‌که در دو لبه دیگر هیچ نقشی وجود ندارد. درواقع ترکیبی از زیبایی و سادگی هست. شاید نبود سرویس ۲۴ نفرِ تنها مشکل چینی هنریکا ۱۰۰ باشد.

 دیگر مدل جذاب در قالب پیکره هنریکا، FH101 هست. مدلی که سرویس ۲۴ نفرِ نیز دارد. پس اگر سبک هنریکا را دوست دارید اما تعداد ظروف آن نیز برایتان مهم است، چینی توس مدل FH101 گزینه مناسبی است. در طراحی این مدل از تقارن زیبایی استفاده‌شده است. چهار لبه این مدل چینی به سمت بیرون کشیده شده‌اند.

چینی توس مدل والنسیا

 در قالبِ فلورانس تمامی چینی‌ها به شکل مربعی هستند. تنها تفاوت آن‌ها در لبه‌ها هست. چینی توس مدل والنسیا لبه‌های کج و زیبایی دارد. البته کجی لبه‌های آن به‌اندازه مدل فرانسیس نیست. چینی والنسیا ۱۳ مدل مختلف دارد؛ که با پسوند FV نام‌گذاری شده‌اند.

یکی از بهترین مدل‌های چینی توس در سبک والنسیا مدل FV106 هست. در این مدل دو گوشه مقابل طرح دارند و دو گوشه دیگر ساده هستند. همچنین خطوط طلایی منحصربه‌فردی نیز در لبه‌های چینی رسم شده است. این مدل سرویس ۲۴ نفرِ نیز دارد.

تا اینجا تمامی سبک‌های قالب چینی توس مدل فلورانس را برسی کردیم. امیدوارم خسته نشد باشید، در ادامه مدل‌های جذاب دیگری را نیز آورده‌ایم.

قالب ویکتوریا

 یادتان هست اول مطلب از شما پرسیدیم ظروف گرد را دوست دارید یا مربعی؟ اگر ظروف گرد را دوست دارید قالب ویکتوریا انتخاب خوبی است. برخلاف سایر قالب‌های شرکت توس، قالب ویکتوریا تنها یک طرح به نام مونترال دارد.

البته نگران نباشید، طرح مونترال به‌تنهایی ۹ مدل زیبا دارد. لبه‌های طرح دار، سادگی و طراحی خوب از ویژگی‌های این مدل هست. تنها سرویسی که در قالب ویکتوریا وجود دارد، سرویس ۱۸ نفرِ ۱۲۳ پارچه هست. از بهترین مدل‌های طرح مونترال مدل VM107 هست.

چینی توس الیزابت

 چینی توس الیزابت نقص‌های قالب ویکتوریا را می‌پوشاند، چراکه ۷ مدل با طرح‌های متعدد دارد. در قالب الیزابت مدل‌های تورینو، رویال، لئوناردو، ملبورن، نیپون و ورونیکا وجود دارند. هرکدام از این مدل‌ها ویژگی‌های خاص خود رادارند که در ادامه آن‌ها را برسیم کنیم.

 الیزابت تورینو

 الیزابت تورینو ظروفی کاملاً گرد هستند که لبه‌های ساده‌ای دارند. اگر می‌خواهید برای مدت‌های زیادی از چینی توس استفاده کنید، ظروف ساده‌ای را انتخاب کنید. ظروفی که به‌مرورزمان تکراری نشوند. البته این موضوع کمی سلیقه‌ای هست.

لبه‌های ساده ‌این مدل چینی با طرح‌های جذاب زیباتر شده‌اند. افزون بر اینکه در این مدل سه طرح کرم و منحصربه‌فرد نیز وجود دارد.

از مدل الیزابت تورینو ۳۲ طرح مختلف وجود دارد. این ظروف چینی توس در سرویس‌های زیر به فروش می‌رسند؛

  • ۶ نفرِ ۳۰ پارچه
  • ·         12 نفرِ ۸۵ پارچه
  • ·         18 نفرِ ۱۱۵ پارچه
  • ·         24 نفرِ ۱۴۴ پارچه

چینی توس رویال

 چینی توس رویال بیش از ۲۵ مدل دارد. این مدل‌ها با پیشوند ER برگرفته از نام الیزابت رویال معرفی می‌شوند. همانند مدل تورینو در سبک رویال نیز ۴ طرح کرم وجود دارد؛ اما برخلاف مدل تورینو لبه‌های چینی رویال طرح دار هست. طرح‌هایی فیزیکی که در کنار نوار طلایی‌رنگ دور ظروف، چینی‌هایی جذاب را پدید آورده‌اند.

 در سبک رویال یا سلطنتی طرح ER104 یکی از بهترین مدل‌ها هست. این مدل به خاطر سادگی‌ای که دارد مناسب مجالس و مهمانی‌ها هست.

 لئوناردو

 الیزابت لئوناردو سبکی از چینی توس هست که برای مصارف دم‌دستی مناسب هست. همچنین به خاطر نقش‌های زیاد و رنگ‌بندی جذاب آن، این مدل را برای ظروف کودک نیز استفاده می‌کنند. ازاین‌رو مدل لئوناردو به‌صورت سرویس ۴ نفرِ ۳۰ پارچه تولید می‌شود. اگرچه این سرویس ۴ نفرِ هست اما ۶ بشقاب برنج خوری و … دارد.

 چینی توس مدل لئوناردو ۲۴ مدل مختلف دارد. تمامی مدل‌های آن اضلاعی تورفته و بیرون آمده دارند. به این صورت که یک ضلع کمی داخل رفته و ضلع بعدی کمی بیرون آمده است.

ملبورن

 چینی ملبورن لبه‌های کاملاً منظمی دارد. طراحی آن مدرن و به‌روز هست ازاین‌جهت هم برای مجالس استفاده می‌شود و هم برای مصارف روزمره. ظروف ملبورن در ۳۸ طرح زیبا تولید می‌شود که مدل EM132 یکی از زیباترین طرح‌های آن هست.

چینی توس نیپون

 شرکت توس توانسته ظروفی چینی به‌صورت ۱۲ ضلعی را به بازار معرفی کند. چینی توس نیپون در ۱۸ مدل که ۷ مدل آن کرم هست، ساخته می‌شوند. همانند بیشتر مدل‌های شرکت توس به‌ویژه قالب الیزابت، در سبک نیپون نیز خطوط طلایی دورتادور ظروف چینی را گرفته‌اند. یکی از بهترین طرح‌های مدل نیپون، EN108 هست.

الیزابت ورونیکا

 یکی از چینی‌های مربعی بازار الیزابت ورونیکا هست. مدلی که گوشه‌های ساده اما اضلاع طرح و نقش داری دارد. در دور این مدل خطوط طلایی باکمی فاصله نسبت به لبه کشیده شده‌اند. ورونیکا در ۸ مدل ساخته می‌شود که برای منزل گزینه مناسبی هستند. مدل EV105 یکی از مدل‌های ظروف توس هست که در طرح‌های آن تا وسط ظروف نیز آمده‌اند.

چینی کاترینا

 یکی از بهترین مدل‌های چینی توس مدل کاترینا هست. چینی کاترینا در ۱۰ مدل به شکل گرد ساخته می‌شود. لبه تمامی مدل‌های این قالب طرح دار هستند. علاوه بر جنبه کیفیت ازلحاظ زیبایی نیز نوعی چینی تزئینی هست. چینی توس مدل KR110 تمامی زیبایی‌های قالب کاترینا را به ما نشان می‌دهد.

چینی توس

 توس یکی دیگر از قالب‌های شرکت توس هست. قالبی که در ۱۱ مدل مختلف به بازار آمده است. بیشتر مدل‌های قالب توس به شکل چهارضلعی هستند.

 توس اسکوار

 توس اسکوار ظروفی چهارگوش برگی شکل و کاملاً مدرن هستند. تنها در دو لبه آن خط طلایی وجود دارد اما در چهارگوشه این مدل چینی توس، طرح‌ها و نقوش جذابی رسم شده‌اند. سرویس ۶ یا ۱۲ نفرِ TE100 از بهترین مدل‌های چینی اسکوار هست.

 چینی توس آکورد

 یکی دیگر از ظروف مربعی، چینی توس آکورد هست. اضلاعی آکورد به سمت بیرون و لبه‌های آن به سمت داخل متمایل‌اند. چینی آکورد مناسب مهمانی‌ها و دورهمی ها هست. البته از آن در مصارف روزمره نیز استفاده می‌شود. این مدل در ۶ طرح مجزا ساخته می‌شود که مدل EA109 یکی از بهترین طرح‌های آن هست.

چینی ملودی:

 چینی ملودی یکی از عجیب‌ترین طرح‌های بازار هست. طرحی که وسط اش به شکل لوزی فرورفته است اما دور اضلاع لوزی تا لبه‌ها طرح دار هست. طرح‌هایی جذاب که به‌صورت طلایی و پررنگ کشیده شده‌اند. مدل TM100 یکی از آن‌ها هست.

چینی پامچال

 یکی از سبک‌های کلاسیک چینی توس، چینی پامچال هست. مدلی گرد و ساده که طرح‌های زیبایی نیز دارد.

دیاموند

 دیاموند نیز همانند ملودی طرح جذابی است. ظروف توس مدل دیاموند همان چینی پامچال هست با این تفاوت که در وسط آن‌یک فرورفتگی به شکل الماس قرار دارد. دورتادور این الماس نیز طرح‌های زیبایی وجود دارد. اگر این سبک را دوست دارید مدل TD102 را نیز در نظر داشته باشید.

چینی توس کلاسیک

 لبه‌های چینی توس کلاسیک کمی داخل رفته‌اند اما اضلاع آن به بیرون متمایل‌اند. وسط ظروف نیز دایره تورفته است که دور آن طرح‌های مختلفی کشیده شده‌اند. مدل کلاسیک جنبه تزئینی نیز دارد.

ظروف گلوریا

 ظاهر ظروف گلوریا کاملاً مربع هست. ۲۷ مدل چینی مدل گلوریا ساخته‌شده است که ۲ مدل آن کرم‌رنگ هستند. طرح اصلی این ظروف الگو محور است و نقوش منظم در طراحی آن بسیار استفاده‌شده است. شاید مدل TG107 زیباترین مدل چینی گلوریا باشد.

 چینی توس نوبل

 21 مدل چینی توس نوبل در بازار وجود دارد که سبک همه آن‌ها کلاسیک هست. یکی از بهترین مدل‌های چینی توس، مدل نوبل هست. در این مدل دو ضلع مقابل طرح دار هستند و خطوط طلایی طرح‌ها در دو ضلع دیگر به همدیگر وصل می‌کنند.

مدل TN109 یکی از مدل‌های زیبا نوبل هست.

هومر

وسط ظروف چینی هومر شبیه به اضلاع آن هست اما لبه‌ها کمی داخل رفته‌اند. نقوش و خطوط طلایی درروی اضلاع کشیده شده‌اند. این سبک ۷ مدل دارد که مدل TH105 یکی از آن‌ها هست.

ونوس

چینی ونوس تنها ۱ مدل دارد. مدل RV101 همان مدل هومر هست اما گرد.

چینی لرد

 چینی لرد در دو مدل پابلو و پاتریکس تولید می‌شود. مدل پابلو آن برگرفته از سبک‌های هنری و قدیمی هست. این مدل ۵ طرح جذاب دارد. همچنین مدل پاتریکس آن نیز به‌صورت مربعی هست و در ۵ طرح ساخته می‌شود. چهار طرف این مدل چینی طرح دار هست. مدل LP103 بهترین مدل در خرید چینی توس هست.

خلاصه مطلب اینکه چینی توس در شکل‌های کلی گرد و مربعی ساخته می‌شود. بهترین راه خرید چینی توس پاسخ به سؤال‌های مطرح‌شده است. اگر برای هتل ظروف چینی را می‌خواهید می‌توانید گزینه‌های مناسبی را در مقاله ما پیدا کنید.

اگر مدلی هست که جامانده است، با ما در میان بگذارید تا در مقاله‌های بعدی برسی کنیم. از اینک تا انتهای مطلب همراه ما بوده‌اید سپاسگزاریم.

One thought on “کدام قالب از بهترین مدل‌های چینی توس هست؟

  1. فاطمه میگوید:

    با سلام تبریک سال نو و قبولی عبادات.بسیار ممنون از توضیحات مفیدتون.پیشنهادی دارم کاش زیر توضیحات تصویر هر مدل هم اضافه بفرمایید. من به تازگی از این چینی خریدم و کنجکاو اطلاعات در این زمینه بودم. واقعا همه مدلهاش زیبا هستن.موفق باشید.

    • پشتیبان آئین لایف میگوید:

      وقت بخیر؛
      سال نو شما هم مبارک و طاعات و عبادات قبول.
      ممنون از انرژی که با نظر خوبتون دادین.
      و ممنون از پیشنهاد عالی تون…
      به روی چشم و به دیده منت…
      به‌زودی عکس‌ها و متن‌های تمامی مقالات آئین لایف دست‌خوش تغییرات خواهند شد تا برای جلب رضایت شما مخاطبان گرامی، تمامی سعیمان را کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *