دسترسی سریع به محتوای این مقاله:
راهنمای خرید میز اداری
یکی از اقلام اصلی در دکوراسیون محیط اداری یا سازمانی مبلمان اداری و وجود تعدادی میز اداری میباشد که هم اکنون و یا بنا به سلیقه مدیر مجموعه همگی از یک برند با تم و طرح رنگی انتخاب شدهاند.، یا میتوانند. هر کدام با توجه به زمینه استفاده متفاوت است، مثلاً برای کارمند یا مدیر مجموعه.
برای خرید میز اداری، حتی اگر دغدغه مالی ندارید، ریسک نکنید. به همین منظور تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب توجه شما مخاطبان عزیز را به نکات مهمی برای انتخاب بهترین و مناسبترین میز اداری جلب کنیم.
نکات مهم در خرید میز اداری
- اندازه و وزن میز
- اولین چیزی که هنگام خرید میز اداری باید به آن توجه کنید اندازه و وزن میز است.
- در مورد اندازه جدول، باید هر سه پارامتر – طول، عرض و ارتفاع جدول انتخابی خود را در نظر بگیرید.
- سعی کنید در این زمینه مطابق با قد کلی خود عمل کنید.
- اکثر میزهای اداری معمولاً تنظیم ارتفاع ندارند، بنابراین باید به دنبال صندلیهای اداری مجهز به تنظیم اندازه باشید تا با سطح میز خود متناسب باشند.
- در مورد وزن میز، به یاد داشته باشید که هر روز میز شما را در دفترتان جابه جا نمیکند!
- با این حال، وزن زیاد میز و وزن سبک آن منجر به مقاومت ناکافی در هنگام استفاده میشود.
جنس بدنه میز اداری
نکته دوم در انتخاب میز اداری توجه به جنس بدنه و همچنین رویه آن است.
برخی از تولیدکنندگان از همان موادی که در ساختار بدنه میز خود استفاده کردهاند برای سطح آن استفاده میکنند و برخی دیگر از مواد دیگری در این زمینه استفاده میکنند.
اکثر میزهای اداری معمولاً از ام دی اف ساخته میشوند. اما میتوانید در صورت تمایل با کمی گشت و گذار بیشتر با مدلهای دیگری از این میزها مواجه شوید که از چوب یا مواد دیگری مانند شیشه و فلز ساخته شدهاند.
به یاد داشته باشید که جنس میز شما تأثیر زیادی بر وزن و همچنین قیمت آن دارد.
پس سعی کنید میزی بخرید که اولاً متناسب با بودجه شما باشد و دوم استحکام مورد نظر شما را داشته باشد.
مشخصات پایه میز
فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید میز اداری، توجه به اصول ارائه شده برای میز است.
البته در نظر داشته باشید که همه میزهای اداری پایه ندارند و فقط برخی از آنها مجهز به پایه هستند.
اما در بین مدلهای پایه، همه قابلیت تنظیم سایز برای جلوگیری از لیز خوردن میز روی زمین را ندارند که ممکن است شیب کمی داشته باشد!
پس در انتخاب میز پایه دار یا بدون پایه به همه این موارد توجه کنید.
به یاد داشته باشید که پایههای میز شما باید محکم به زمین بچسبد و هر بار که از میز خود استفاده میکنید تکان نخورد.
رنگ و طرح میز را انتخاب کنید
شما باید خودتان تصمیم بگیرید که میز اداری شما چه طرح و رنگی باید داشته باشد.
با این حال، بهتر است با در نظر گرفتن رنگهای غالب هر یک از فضاهای اداری مجموعه خود در این زمینه تصمیم گیری کنید.
همچنین سعی کنید تا حد امکان میزهایی را خریداری کنید که حداقل شباهتهایی در طراحی داشته باشند.
در مورد انتخاب رنگ، شاید بهتر باشد به دنبال میزهایی باشید که با مبلمان اداری فضای خود همخوانی داشته باشد.
امروزه میزهای زیادی در بازار وجود دارند که فضایی برای قرار دادن و نصب لوگوی دفتر یا شرکت شما دارند. خرید این نوع میز برای مجموعههایی که با محدودیتهای مالی کنار نمیآیند به شدت توصیه میشود.
سهولت حمل و نقل
برخی از میزهای اداری به صورت یکپارچه و برخی دیگر به عنوان یک پازل طراحی شدهاند.
حمل و نقل مدلهای یکپارچه معمولاً کمی دشوار است.
با این حال به راحتی میتوان میزها را با قطعات جداشدنی جدا کرد و پس از انتقال به محل مورد نظر، اقدام به سرهم بندی مجدد آنها کرد.
ویژگیهای جانبی میز
علاوه بر تمامی موارد ذکر شده برای خرید میز اداری باید به یکسری نکات جانبی نیز توجه کرد.
برای مثال باید با توجه به میزان فضایی که برای قرار دادن وسایل و ابزار لازم نیاز دارید به دنبال یک میز کوچک یا بزرگ برای خود باشید.
به پایین میز توجه کنید تا در هنگام نشستن پشت میز پاهای خود را به راحتی قرار دهید.
همچنین وجود کمد اسناد یا کشوهای متعدد با قفل میتواند یکی دیگر از مواردی باشد که در انتخاب چنین میزی باید به آن توجه کرد.
کاربرد میز اداری
زمانی که نوع متریال و جنس میز را انتخاب کردید، مرحله بعدی تعیین کاربرد میز است. امروزه بیش از ۵۰ مدل میز با کاربردهای مختلف وجود دارد.
- دفتر کارکنان
- مدیر دفتر
- دفتر منشی
- میز کامپیوتر
- میز کار
- جدول گروه
- میز ایستاده
- میز کنفرانس
- میز پذیرایی
- میز تاشو
سبک و رنگ میز اداری
اول از همه به سبک و نوع دکوراسیون محیط خود فکر کنید. میز مناسب با سبک دکوراسیون اصلی را انتخاب کنید.
میزها در طرحها، رنگهای مختلف و با متریال های مختلف تولید میشوند.
میزهای چوبی، میزهای ام دی اف، میزهای پایه فلزی با ترکیب چوب یا ام دی اف، میزهای شیشهای و …. بنابراین محدودیتی برای طرح و نوع میز وجود ندارد.
بسته به محیط و سلیقه شخصی میتوانید یکی از انواع میزها را با رنگ دلخواه انتخاب کنید. در انتخاب رنگ دقت کنید که بیش از ۳ رنگ (رنگهای مکمل یا متضاد) در دکوراسیون داخلی استفاده نکنید.
کشوهای میز
پس از این سه مرحله مهم، اکنون زمان بررسی گزینههای میز اداری است. در نظر داشته باشید که داشتن کشو مزیت ویژهای برای دفاتر اداری، کارکنان، منشی و مدیریت است.
میزهای بدون کشو ممکن است جذابیت بصری بیشتری داشته باشند و ظاهر مدرنتری داشته باشند، اما عدم استفاده از آنها را متوجه خواهید شد.
اما وجود کشوهای زیاد واقعاً میز را شلخته و نامرتب نشان میدهد. تعداد کشوها کاملاً به نیاز شما در هنگام استفاده از میز بستگی دارد. اما معمولاً داشتن دو کشو توصیه میشود.
اگر میزی را انتخاب کردهاید که کشو ندارد، نگران نباشید. انواع کتابخانهها و آرشیوها برای این منظور طراحی و ساخته میشوند. کتابخانهها و فایلهایی که شامل انواع کابینت، کمد، کشو، کنسول، ست میز تحریر و … میباشند، جایگزین مناسبی برای آن هستند.
نکات مهم برای کشوی میز:
- عمق و فضای کافی برای قرار دادن وسایل لازم را داشته باشد.
- کشوها به راحتی باز و بسته میشوند.
- کشوها را تا انتها باز کنید تا به تمام قسمتهای کشو دسترسی داشته باشید.
- کشوهای با ریلهای کشویی دوام بیشتری دارند و استفاده از آنها راحتتر است.
- هنگام باز کردن کشو از روی میز جدا نکنید.
امکانات ویژه میز اداری
در دسترس بودن گزینههای بیشتر میز هنوز به سلیقه فردی و همچنین استفاده از میز بستگی دارد. واضح است که هر چه تعداد این گزینهها بیشتر باشد، میز کار شلوغتر اما کاربردیتر میشود. و هر چه سادهتر باشد زیباتر میشود اما کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.
وجود کابینت، قفسه، سوپاپ برای عبور سیم و کابل، صفحه کشویی برای قرار دادن کیبورد، محفظه مخصوص کیس و… از جمله گزینههای روی میز است.
بنابراین قبل از خرید، بررسی کنید که کدام یک از این ویژگیها در اولویت شما هستند و آیا آنها مورد نیاز هستند یا خیر.
حتی محل هر مورد را از قبل مشخص کنید. مثلاً کانال کابل وسط میز باشد یا کنار میز؟
قیمت میز اداری
تمامی نکات ذکر شده در این مقاله از عوامل مؤثر در تعیین قیمت میز اداری تلقی میشود.
حالا این شما هستید که با چه بودجهای میخواهید یک میز اداری شیک و رسمی بخرید.
در این راستا توصیه میکنیم خرید خود را از فروشگاههای معتبر انجام دهید.
سخن پایانی
ما در این مقاله به طور کلی به شما مهمترین نکات در انتخاب یک میز اداری مناسب را معرفی نمودیم که اگر آنها را رعایت نمایید هرگز ضرر نمیکنید و از انتخاب خود رضایت خواهید داشت.
خرید میز اداری از هر نظر برای شرکتها و کارمندان مهم است. اگر قصد خرید میز اداری برای مدیریت اداری دارید، زیباترین مدلها را انتخاب کنید. این میزها باید از چوب جامد و طراحی زیبا ساخته شوند. میزهای کلاسیک با طراحی آرامش بخش بیشتر برای خرید میزهایی مناسب هستند که باید در دفتر کار در خانه قرار گیرند.
در هنگام خرید میز اداری باید به اندازه و ابعاد میز و نوع کاربری آن توجه کرد. تنها در این صورت است که میتوانید برای ساعات کاری خود راحتی ایجاد کنید.
در پایان از شما سپاس گذاریم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید! اگر سؤال و یا پیشنهادی در رابطه با میز اداری و خرید آن داشتید، حتماً در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را از ما دریافت نمایید.
در انتها آرزوی موفقیت برای شما عزیزان و آرزوی داشتن خرید میز اداری موفق و رضایت بخش را دارم که قطعاً با خواندن این مقاله به این سطح رسیدهاید.
منبع : Homedepot