۵/۵ - (۲ امتیاز)

وجود یک ساعت دیواری در خانه و یا در اتاق کار، از وسایل ضروری و مهم است. ساعت‌ها، علاوه بر وظیفه مهمشان یعنی نشان دادن زمان، جذابیت خاصی دارند؛ که اگر با المان‌های موجود در اتاق شما سنخیت داشته باشند، بسیار جذاب خواهند شد.

ساعت دیواری

 

پیشنهاد مطالعه:

ساعت دیواری

 

 

در این مقاله ابتدا به بررسی ساعت دیواری می‌پردازیم:

آنالوگ یا دیجیتال؟

آیا باید سراغ ساعت دیواری آنالوگ بروم یا دیجیتال؟

اولین انتخاب مهم این است که شما باید بین دو نوع اصلی ساعت دیواری تصمیم بگیرید:

آنالوگ

این ساعت‌های دیواری، جزو سنتی‌ترین ساعت‌ها هستند. و به‌عنوان شئ تزئینی نیز کاربرد دارند. برخی از ساعت‌های دیواری می‌توانند بسیار بزرگ باشند. ساعت‌های آنالوگ نوعی سروصدا ایجاد می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید آن را درست بالای میز کار یا اتاق‌خواب خود داشته باشید، ممکن است باعث حواس‌پرتی شود. البته اخیراً نوعی ساعت دیواری جدید آنالوگ بی‌صدا نیز عرضه‌شده است. که برای عاشقان ساعت‌های آنالوگ، بسیار خوشحال‌کننده است.

دیجیتال

ساعت‌های دیجیتال، بسته به سبک اتاق شما، می‌توانند یک انتخاب دکوراسیون آگاهانه باشند. این ساعت‌ها بسیار ساکت هستند. به این معنی که صدای تیک‌تاک ساعت‌های آنالوگ را ندارند. و موجب برهم خوردن تمرکز نمی‌شوند. ساعت دیواری دیجیتال می‌تواند اطلاعات دقیقی درمورد تاریخ و دما به شما بدهد. آپشن هایی مثل نور پس‌زمینه نیز در این ساعت دیواری وجود دارد که باعث می‌شود که زمان تاریک شدن هوا، راحت‌تر بتوانید ساعت را مشاهده کنید.

ساعت دیواری چقدر باید بزرگ باشد؟

یکی از بهترین چیزها در مورد ساعت‌ها این است که آن‌ها به هر شکل و اندازه‌ای هستند، به‌خصوص اگر آنالوگ باشند. قطر ساعت دیواری به‌طور متوسط حدود ۱۲ اینچ است. اما انواع مدل‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر نیز در بازار موجود است.

در مورد اندازه مناسب برای ساعت دیواری شما باید گفت که این به‌طور عمده به دیوار بستگی دارد:

-اگر قرار است ساعت جدید شما عنصر اصلی تزئینی روی یک دیوار باشد، می‌توانید به‌راحتی ساعت دیواری بزرگی (بیش از ۲۰ اینچ) را انتخاب کنید.

-اگر از قبل یک نقاشی بزرگ، تصویر یا تابلویی روی دیوار موردنظر دارید، به ساعت جدید خود در رابطه با آن فکر کنید. احتمالاً بهتر است اندازه کوچک‌تری را برای ساعت در نظر بگیرید.

-فاصله شما تا ساعت معمولاً چقدر است؟ اگر ساعت دقیقاً بالای میز شما است، می‌توانید به‌راحتی به دنبال ساعت‌های آنالوگ یا دیجیتال کوچک‌تر بروید. اما اگر عمدتاً از کاناپه آن‌طرف اتاق به آن نگاه می‌کنید، باید به دنبال یک ساعت بزرگ آنالوگ بروید. (بیش از ۲۰ اینچ) که به‌راحتی قابل‌خواندن است.

چگونه سبک ساعت دیواری را انتخاب کنیم؟

ساعت دیواری

وقتی صحبت از رنگ و طراحی می‌شود، این سه مورد را در نظر داشته باشید:

رنگ دیوار

برای اینکه زمان را راحت‌تر نشان دهید و ساعت خود را برجسته کنید، سعی کنید ساعتی را انتخاب کنید که در مقابل دیوار تعیین شده خود یک کنتراست روشن و تاریک ایجاد کند.

پالت اتاق

سه رنگ اصلی در اتاق کدام است؟ به‌جای افزودن یک رنگ جدید، سعی کنید رنگ روشن‌تری نسبت به سه رنگ اصلی انتخاب کنید. مثلاً برای یک اتاق با سه رنگ اصلی سفید. زرد و طوسی، رنگ لیمویی برای ساعت بسیار زیباست.

دکوراسیون

برای بهترین نتیجه شما یک ساعت دیواری می‌خواهید که با سبک اتاقتان همسو به نظر برسد.

نتیجه گیری

پس در حالت کلی به این نتیجه میرسیم که ساعت دیواری یکی از عناصر سازنده استایل منزل یا محل کار شما میباشد. پس باید در خرید ساعت دیواری مناسب دقت کنید تا ساعتی متناسب با محل خود خریداری کنید.

خرید آنلاین یکی از معضلات شما را برطرف میکند تا به راحتی بتوانید بین هزاران گزینه با سلیقه خود ساعت مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

امیدواریم با این مقاله بتوانید بهترین خرید را در راستای ساعت های دیواری داشته باشید و نهایت استفاده را کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *