۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

در ایران، بیش از ۷۲٪ از مردم به اینترنت دسترسی دارند که بیش از نیمی از آن‌ها، یعنی بیش از ۲۵ میلیون ایرانی، فعالانه از آن استفاده می‌کنند. میانگین زمانی که آن‌ها در اینترنت با استفاده از کامپیوتر می‌گذرانند حدود ۴.۵ ساعت در روز است، درحالی‌که استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه حدود ۱.۵ ساعت است که درمجموع حدود ۶ ساعت در روز برای وبگردی زمان می‌دهد. درسته که خیلی؟ بنابراین، آیا می‌توان در هنگام راه‌اندازی یک تجارت، یک وب‌سایت شرکتی نداشت؟ البته که نه! در زیر ده ها دلیل دیگر وجود دارد که چرا هر شرکتی باید وب‌سایت خود را داشته باشد.

 

 

 

۱. بهترین شکل تبلیغات است

هیچ تبلیغاتی کارآمدتر از داشتن وب‌سایت شرکتی نیست. برخلاف سایر اشکال سنتی تبلیغات، مانند برگه‌ها، پوسترها، تبلیغات در مطبوعات یا تلویزیون، امکانات یک وب‌سایت به‌طور غیرقابل مقایسه‌ای بیشتر است. دسترسی به چنین اطلاعات گسترده‌ای را نمی‌توان با هیچ پیام بازاریابی دیگری ارائه داد که معمولاً بازمان انتشار یا حجم متن محدود می‌شود،

بنابراین فقط می‌تواند بخشی از پیشنهادات شرکت را به خود اختصاص دهد. اینترنت اکثر خانه‌ها و مشاغل را پوشش می‌دهد، بنابراین امکان دستیابی به مشتریان بی‌پایان است. ما آن را روی تلفن موبایل داریم و هرروز از آن استفاده می‌کنیم.

پس طراحی سایت برای شرکتمان بزرگ‌ترین حرکت تبلیغاتیمان خواهد بود… از این مورد مطمئن باشید!

 

 

 

۲. سهولت پیدا کردن شرکت شما در اینترنت

کاربران اینترنت از اینترنت برای جستجو استفاده می‌کنند. دفترچه تلفن یا فهرست راهنمای شرکت‌های چاپی کمتر و کمتر استفاده می‌شود – اگر به دنبال چیزی هستیم، معمولاً در وب و به‌طور دقیق‌تر در گوگل است. این موتور جستجو توسط بیش از ۹۸٪ از کاربران به دلایلی استفاده می‌شود – به‌سادگی نتایج باکیفیت بالا ارائه می‌دهد. بااین‌حال، برای حضور در آن، باید یک وب‌سایت داشته باشید. بااین‌حال، فقط داشتن آن کافی نیست، بلکه باید مطابق با دستورالعمل‌های گوگل باشد، یعنی به‌درستی برای سئو بهینه‌سازی شده باشد. موقعیت در نتایج، یعنی SERP ها، تحت تأثیر بیش از ۲۰۰ عامل است. یک وب‌سایت خوش‌ساخت و بهینه، ترافیک زیادی را از مشتریان علاقه‌مندی که به‌تازگی خدمات ما را در گوگل جستجو کرده‌اند، تضمین می‌کند.

 

 

 

۳. پوشش جهانی

دسترسی به وب‌سایت ازنظر جغرافیایی نامحدود است. اگر ما یک تجارت محلی را اداره کنیم، به‌راحتی و به‌سرعت به مشتریان بالقوه از سراسر ایران و فراتر از آن دسترسی خواهیم داشت. در اینترنت، یک شرکت کوچک به‌اندازه یک شرکت بزرگ شانس وجود دارد. ما می‌توانیم محصولاتی را که ارائه می‌دهیم در انتهای دیگر ایران، آسیا یا جهان بفروشیم. دلیلی وجود دارد که چرا وب‌سایت‌ها اغلب نسخه‌های چندزبانه دارند. دسترسی جهانی پتانسیل کسب درآمد شمارا چند برابر می‌کند.

 

 

 

۴. افزایش اعتبار شرکت

امروزه باوجود رقابت عظیم تقریباً در هر صنعتی، تصویر و اعتبار نقش بسزایی دارد. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، مشتریان اغلب نظرات خود را در مورد شرکت و چه کسی در اینترنت بررسی می‌کنند. فقدان وب‌سایت معمولاً در ابتدا رد صلاحیت می‌شود. گیرندگان بالقوه ما شروع به استفاده از پیشنهاد شرکتی می‌کنند که وب‌سایت مناسبی دارد و اعتبار آن را افزایش می‌دهد. اگر بتوانیم پیشنهاد شرکت، جزئیات تماس، دیدن عکس‌های پیاده‌سازی، خواندن نظرات را بررسی کنیم – اعتماد به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و شانس شروع همکاری نیز افزایش می‌یابد.

 

 

 

۵. تسهیل در تماس مشتری با شما

وب‌سایت ویترین شرکتی است که به شما امکان می‌دهد به‌راحتی و به‌سرعت با فرد یا بخش مناسب در شرکت تماس بگیرید. به‌عنوان یک نقطه اطلاعات عمل می‌کند و شمارا به مکان‌های انتخابی هدایت می‌کند. با برنامه‌ریزی مناسب، تماس، برای مثال، با بخش‌های بازرگانی، حسابداری، بازاریابی، شکایات یا منابع انسانی را امکان‌پذیر می‌کند. وب‌سایت همچنین می‌تواند به عناصر اضافی برای بهبود ارتباطات مجهز شود، مانند فرم تماس، چت یا اسکایپ. یک عنصر مهم، پیوست کردن یک نقشه دسترسی است که به شما امکان می‌دهد مسیر را روی صفحه رایانه و همچنین در ناوبری GPS تعیین کنید. سازمان‌دهی خوب در وقت شما و مشتری صرفه‌جویی می‌کند.

 

 

 

۶. ارائه پیشنهادهای جذاب

وب‌سایت باید کار کند و بفروشد. برای این منظور ارائه مناسب پیشنهاد یعنی توسعه ماژول «پیشنهاد» ضروری است. در آن می‌توانیم محصولات و خدمات شرکت خود را اضافه و تشریح کنیم. گروه‌بندی محصولات در دسته‌ها و زیرمجموعه‌هایی امکان‌پذیر است که به لطف آن‌ها کاربر بتواند به‌راحتی و به‌طور مستقیم به آنچه به آن علاقه دارد دست یابد. در ارائه، می‌توانیم عکس‌ها، توضیحات، پارامترهای فنی، فیلم‌ها، اسناد قابل دانلود مانند مشخصات، دفترچه راهنما یا کارت محصول را اضافه کنیم. شهودی بودن، شفافیت و همچنین عکس‌ها و توضیحات حرفه‌ای بسیار مهم هستند و عنصر مهمی از فرآیند تصمیم‌گیری خرید مشتری بالقوه را تشکیل می‌دهند.

 

 

 

۷. هزینه کم جذب مشتری

هزینه وب‌سایت برخلاف سایر اشکال تبلیغاتی یک‌بارمصرف است. هنگام پیاده‌سازی یک وب‌سایت، شما هزینه اجرای آن را پرداخت می‌کنید، یعنی برای مرحله طراحی گرافیکی و برنامه‌نویسی – کد نویسی قسمت ظاهری و برنامه‌نویسی باطن CMS (سیستم مدیریت محتوا). بدون توقف در دسترس است و دائماً برای شما کار می‌کند و مشتریان جدید را جذب می‌کند. تبدیل، هزینه به دست آوردن یک مشتری کمترین شکل موجود برای تبلیغات است و جالب‌تر از همه، باگذشت زمان کاهش می‌یابد، زیرا تعداد مشتریان در طول زمان افزایش می‌یابد، درحالی‌که هزینه بدون تغییر باقی می‌ماند.

 

 

 

۸. همیشه در دسترس بودن!

وب‌سایت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در دسترس است. او مرخصی نمی‌گیرد، جشن نمی‌گیرد. او بی‌وقفه برای ما کار می‌کند. درخواست‌ها و سفارش‌های مشتریان را جمع‌آوری می‌کند، اطلاعات ارائه می‌دهد و پیشنهاد را ارائه می‌کند.

 

 

 

 

۹. رقابت امروز در اینترنت است

امروزه، شرکت‌ها از هر صنعتی، وب‌سایت‌های مخصوص به خود رادارند – و همچنین وب‌سایت شما. بررسی. اگر مشتری به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشد، زودتر به پیشنهاد شرکتی که دارای وب‌سایت است می‌رسد و از آن استفاده می‌کند تا شرکتی که نیازی به وب‌سایت ندارد. او می‌تواند پیشنهاد، تاریخچه شرکت، نمونه کارها، نظرات و آنچه بسیار مهم است، جزئیات تماس را بخواند. امروزه رقابت با رقبا اغلب در اینترنت صورت می‌گیرد؛ و این خیلی مهم نیست که چه کسی وب‌سایت دارد، بلکه این است که چه کسی چه چیزی دارد.

 

 

 

۱۰. به شما اجازه تجزیه‌وتحلیل می‌دهد

این وب‌سایت دارای دسترسی بسیار گسترده‌ای است که به شما امکان می‌دهد عوامل زیادی را تجزیه‌وتحلیل کنید. محبوب‌ترین ابزار تحلیلی گوگل آنالیتیکس است. به لطف آن، ما می‌توانیم بررسی کنیم که چه کسی، چه زمانی، از چه کسی و چگونه به وب‌سایت ما رسیده است. ما می‌توانیم در مورد کانال‌های بازاریابی مختلف تحقیق کنیم که ترافیک سایت ما را از بیرون پشتیبانی کرده و به آن هدایت می‌کنند و درعین‌حال امکان بهینه‌سازی و استفاده بهتر از بودجه‌های تبلیغاتی را فراهم می‌کنند. به لطف ماژول‌های مناسب، ما قادریم تحقیقات و تحلیل‌های فردی خود را با ارسال نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها، به‌عنوان‌مثال، در مورد محصولات خود انجام دهیم. عنصر دیگر سیستم ارزیابی است که می‌توانیم آن را ادغام کرده و به عناصر تکی پیشنهادمان متصل کنیم – اغلب برای محصولات در فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌شود.

 

 

 

۱۱. در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند

یک وب‌سایت با طراحی خوب یک دستیار ضروری است که مشتری را به سمت منابع مناسب راهنمایی می‌کند. او به سؤالات پاسخ می‌دهد، آموزش می‌دهد، پیشنهادی ارائه می‌دهد، به شما امکان می‌دهد درخواست و سفارش ارسال کنید. با نداشتن وب‌سایت، این مسئولیت‌ها بر دوش شما و کارمندانتان می‌افتد و زمان شمارا درگیر می‌کند که در غیر این صورت می‌توانست به‌طور مؤثرتری صرف شود. شمارش کنید که با داشتن وب‌سایتی که صرف صحبت با یک مشتری بالقوه می‌کنید، می‌توانید چند ساعت در روز در آن صرفه‌جویی کنید. بهتر است این زمان را صرف خدمات‌رسانی به مشتریانی کنید که در حال حاضر پس از اولین انتخاب، یعنی آشنایی با پیشنهاد شما در وب‌سایت شرکت هستند.

 

 

 

۱۲. بخشی از کار را خودکار می‌کند

برخی از فرآیندهای خدمات مشتری را می‌توان از طریق یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین خودکار کرد. ما می‌توانیم درخواست‌های مکرر را در بخش پرسش‌های متداول قرار دهیم، سفارش‌ها را از طریق فرم یا سبد خرید بپذیریم، اسنادی را که قرار است دانلود شوند روی سرور قرار دهیم، درخواست‌های خدمات را به‌صورت آنلاین انجام دهیم، بازدیدها را از طریق اینترنت ثبت کنیم. همه این فرآیندها را می‌توان توسط یک سیستم وب انجام داد و باعث صرفه‌جویی در کارگروه، یعنی پول شرکت شما می‌شود.

 

 

 

 

جمع‌بندی

تقریباً یک میلیارد وب‌سایت در جهان وجود دارد و تعداد آن‌ها دائماً در حال افزایش است. روزبه‌روز، شرکت‌های بیشتری وب‌سایت‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند، دیگران آن‌ها را به وب‌سایت‌های جدیدتر تغییر می‌دهند، روندهای جدید و نوآورانه‌ای مانند WebVR، یعنی سایت‌هایی در واقعیت مجازی ایجاد می‌شوند. بازار به‌طور مداوم در حال تحول است، بنابراین این سؤال که «آیا ارزش داشتن یک وب‌سایت را دارد؟« لفاظی به نظر می‌رسد اجازه دهید به‌طور خلاصه پاسخ دهیم: داشتن یک وب‌سایت یک امر ضروری است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *