۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

 باگذشت زمان شرکت سامسونگ توانسته ساعت‌های پیشرفته‌تری را طراحی کند. برخی افراد اعتقاددارند که ساعت‌های سامسونگ قیمت نسبتاً بالایی دارند، بله کمی گران هستند اما در مقابل از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردارند. حال سؤال اصلی این است که کدام ساعت هوشمند سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارد؟

در این مقاله پس از برسی ۱۰ مدل از بهترین‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱، به شما می‌گوییم که کدام ساعت سامسونگ برای خرید بهتر است. در این راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ با ما همراه باشید.

 ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy fit 3
ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy fit 3

 

۱۰) ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy fit

 یکی از قدیمی‌ترین گلگی واچ‌های سامسونگ ساعت Galaxy fit هست. مدل که با صفحه‌نمایش ۰.۹ اینچی کوچک خود می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل تا ۸ روز برای شما کار کند. این مقدار دوام باتری در مقایسه با سایر مدل‌های ساعت هوشمند سامسونگ خیلی زیاد هست. در ساعت Galaxy fit از نمایشگر Amoled استفاده‌شده است. نکته قابل‌توجه این مدل کیفیت و دوام آن هست.

به‌طوری‌که ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy fit یکی از مقاوم‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار هست.

 سامسونگ مدل‌های fit را برای برخی حرکت‌های ورزش داخلی طراحی کرده است، چراکه در هر دو مدل آن GPS به کار نرفته است.

 سامسونگ Galaxy fit 2
سامسونگ Galaxy fit 2

۹) سامسونگ Galaxy fit 2

 اگرچه سامسونگ Galaxy fit 2 از مدل قبلی امکانات بیشتر دارد اما باتری ماندگاری کمتری دارد. در این ساعت هوشمند سامسونگ حس‌گرهای ضربان قلب، کنترل وضعیت خواب و حتی برسی وضعیت آب‌وهوا وجود دارد. البته نظارت بر ضربان قلب در این مدل به‌صورت محدود هست.

 سامسونگ Galaxy fit 2 با یک‌بار شارژ کامل تا ۷ روز کار می‌کند.

 ازلحاظ نمایشی نیز در این مدل از صفحه‌های باکیفیت Amoled استفاده‌شده است.

 ساعت هوشمند Gear sport
ساعت هوشمند Gear sport

۸) ساعت هوشمند Gear sport

 اگر دوست دارید یک گلگسی واچ با حافظه داخلی خوب و قیمت متوسط داشته باشید، ساعت هوشمند Gear sport گزینه مناسبی هست. در این مدل ساعت هوشمند سامسونگ صفحه‌نمایش ۱.۲ اینچی از نوع Super Amoled با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ به‌کاررفته است. پردازنده ساعت هوشمند Gear sport دارای دو هسته مجزا با سرعت پردازش ۱GHz هست.

 نکته جالب در مورد Gear sport قاب چرخان آن هست. امکانی که به کاربر اجازه می‌دهد با هر بار چرخش قاب در بین صفحه‌های جذاب گلگی واچ خود سویچ کند. علاوه بر آن در این ساعت هوشمند سامسونگ امکان پاسخگویی به تماس‌های دریافتی نیز وجود دارد.

 سامسونگ مدل Gear sport را با حافظه ۴ گیگابایتی روانه بازار کرده است. از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب تا عمق ۵۰ متری
  • دارای حس‌گر ضربان قلب
  • ارتباط Wi-Fi و Bluetooth
  • برخلاف مدل‌های قبلی GPS نیز دارد البته ناگفته نماند که دقت آن مطلوب نیست.
  • سیستم‌عامل Tizen os
  • دارای NFC
  • ·        ۷ روز ماندگاری باتری پس از شارژ کامل

پیشنهاد مقاله: کدام ساعت مچی مردانه مناسب‌تر است؟

 ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch active
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch active

۷) ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch active

 اصلی‌ترین کاربرد ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch active در بخش تناسب‌اندام هست. در این مدل سامسونگ از صفحه‌نمایش ۱.۱ اینچی Super Amoled با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ استفاده کرده است. پردازنده آن نیز از نوع ۱.۱۵GHz هست. با استفاده از حافظه داخلی ۴ گیگابایتی این ساعت هوشمند سامسونگ می‌توانید بدون همراه داشتن تلفن همراه خود موسیقی‌های موردعلاقه‌تان را گوش کنید.

ساعت Galaxy watch active به حس‌گرهای ردیاب حرکات ورزشی، خواب و سنجش استرس مجهز است. یکی دیگر از نقاط قوت این ساعت هوشمند، بدنه آلومینیومی آن است. بدنه‌ای که در کنار یک بند لاستیکی توانسته ساعتی سبک را برای ما به ارمغان آورد.

 از دیگر امکانات ویژه این ساعت، قاب چرخشی مجازی آن هست. برخلاف مدل قبلی در این مچ‌بند هوشمند قاب به‌صورت فیزیکی نمی‌چرخد، بلکه با استفاده از سیستم‌عامل Tizen os و نرم‌افزار پیشرفته این قاب مجازی شده است.

اگرچه تنها نقص ای مدل نداشتن ارتباط LTE است اما امکانات آن نقص‌هایش را می‌پوشاند. در زیر چند مورد از دیگر ویژگی‌های ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch active آورده شده است:

  • شارژ بی‌سیم
  • ۴۵ ساعت کار با یک‌بار شارژ کامل
  • سنجش ضربان قلب
  • دارای Bluetooth و Wi-Fi
  • مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر

در ادامه راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ به مدل‌های Gear S3 می‌پردازیم.

 

۶) ساعت سامسونگ Gear S3 Frontier

 یک ساعت ورزشی بسیار زیبا و کارآمد. ساعت سامسونگ Gear S3 frontier با نمایشگر ۱.۳ اینچی ساخته‌شده است. در طراحی این ساعت هوشمند سامسونگ حس‌گرهای ضربان قلب، فشارسنج و شتاب سنج استفاده‌شده‌اند. افزون بر اینکه‌ایم مدل مجهز به GPS نیز هست.

 سامسونگ توانسته برای Gear S3 Frontier گواهینامه IP68 را دریافت کند. بدین معنا که این ساعت در مقابل گردوغبار و نفوذ آب تا حد زیادی مقاوم است. پس اگر می‌خواهید از این ساعت سامسونگ در ورزش‌های آبی و یا حتی جنگل‌گردی و طبیعت‌گردی استفاده کنید، نگران خراب شدن آن نباشید.

 نکته جالبی که در این مدل ساعت هوشمند سامسونگ اضافه‌شده است قابلیت Always on display یا صفحه‌نمایش همیشه روشن هست. قابلیتی که به شما امکان خواندن ساعت در هرلحظه را می‌دهد.

علاوه بر این‌ها باتری ساعت سامسونگ Gear S3 Frontier، ۳۸۰mAh ظرفیت دارد.

 آخرین و مهم‌ترین ویژگی این مچ‌بند هوشمند وزن مناسب آن است. ساعت Gear S3 Frontier تنها ۶۲ گرم وزن دارد.

 اگر قصد خرید این مدل را دارید بهتر است نسخه دوم آن را نیز برسی کنید. در نسخه دوم این مدل قابلیت LTE نیز اضافه‌شده است.

۵) Gear S3 Classic

 به‌جرئت می‌توان گفت ساعت هوشمند سامسونگ مدل Gear S3 Classic با مدل قبلی تفاوت خاصی ندارد. سامسونگ برای اینکه پاسخگوی نیاز مشتریانش باشد مدل کلاسیک ساعت‌های Gear S3 را نیز عرضه کرده است. بدنه این مدل از جنس فولاد زد زنگ هست که در کنار بندهای چرم آن ساعت زیبایی را شکل می‌دهد. ازلحاظ سبکی مدل کلاسیک کمی سبک‌تر است. وزن آن تنها ۵۷ گرم هست.

 در ساعت مچی هوشمند سامسونگ مدل Gear S3 Classic همانند مدل Frontier حس‌گرهای فشارسنج شتاب سنج و ضربان قلب وجود دارد.

 مشخصات دیگر این ساعت سامسونگ در زیر ذکرشده است:

  • باتری ۳۸۰ میلی‌آمپری
  • با یک‌بار شارژ کامل تا ۳ روز کار می‌کند
  • رده حفاظتی IP68، مقاوم در برابر گردوغبار و نفوذ آب
  • حالت صفحه‌نمایش همیشه فعال
  • دارای GPS

۴) ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch

 سامسونگ با افزودن قابلیت LTE به مدل گلگی واچ خود، نسل جدیدی از ساعت‌های هوشمند را روانه بازار کرده است. ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch در دو سایز ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری به‌صورت مجزا برای بانوان و آقایان طراحی‌شده است. سیستم‌عامل این مدل Tizen os هست.

 زیبایی گلگی واچ در استفاده از فولاد زد زنگ در ساخت آن هست. در این ساعت هوشمند سامسونگ از صفحه‌نمایش ۱.۳ اینچی از نوع Super Amoled استفاده‌شده است.

 یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این مدل امکان استفاده از نرم‌افزارهای سامسونگ مثل Samsung pay برای پرداخت هست.

در این ساعت مچی هوشمند سامسونگ تمامی امکانات قبلی از نظیر حس‌گر ضربان قلب، ارتباط Wifi، Bluetooth و GPS وجود دارد.

 شارژ این مدل به‌صورت بی‌سیم هست و با هر بار شارژ تا ۴ روز کار می‌کند.

 هنگامی‌که ساعت سامسونگ را در دست دارید می‌توانید تماس‌های دریافتی خود را با آن پاسخ بدهید.

 در کنار تمامی این ویژگی‌ها ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch، ۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. با این امکان دیگر لازم نیست برای پخش موسیقی گوشی همراهتان را پیشتان باشد. به‌راحتی و از طریق پخش کنند موسیقی گلگی واچ می‌توانید از موسیقی‌های خود لذت ببرید.

۳) ساعت هوشمند Galaxy watch active 2

 کمی بعد از مدل قبلی ساعت هوشمند Galaxy watch 2 به بازار آمد. مدلی که از نمایشگر Super Amoled با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ برخوردار است. به نظر می‌آید که این ساعت هوشمند سامسونگ بهترین مدل برای حرکات ورزشی باشد. چراکه علاوه بر امکانات داخلی متعدد بدنه مقاومی نیز دارد. بدنه‌ای که از جنس فولاد زد زنگ هست.

 شرکت سامسونگ این ساعت هوشمند را نیز همانند مدل قبلی در دو نسخه مجزا با قطرهای ۴۰ و ۴۴ میلی‌متر برای بانوان و آقایان طراحی کرده است.

 در بحث پردازشی سامسونگ از پردازنده دو هسته ۱.۱۵GHz در ساخت گلگی واچ Active بهره برده است.

 یکی از نقاط قوت این مدل دوام باتری آن هست. اگرچه این ساعت هوشمند سامسونگ ارتباط‌های Wifi، Bluetooth و LTE را دارد، اما اگر یک‌بار کامل شارژ شود تا ۶۰ ساعت روشن می‌ماند. قابل‌ذکر است که ارتباط LTE تنها در برخی مدل‌ها به‌صورت انتخابی وجود دارد.

 علاوه بر حس‌گر ضربان قلب در این مدل حس‌گر جدیدی اضافه‌شده است. قابلیت سنجش سطح استرس را می‌توان ایده جدید سامسونگ برای آخرین نسل ساعت‌های هوشمندش دانست. نکته‌ای که در مورد حس‌گر ضربان قلب این مدل وجود دارد این است که تنها درگوشی‌های سامسونگ می‌توان از آن استفاده کرد.

 البته این تنها عیب مدل گلگی واچ Active 2 نیست. دقت این مدل در نظارت بر خواب نیز بسیار پایین است.

 در زیر برخی دیگر از ویژگی‌های ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch active 2 آورده شده است:

  • ۴GB حافظه داخلی
  • سیستم‌عامل Tizen os
  • امکان پرداخت وجه از طریق نرم‌افزار Samsung pay
  • دارای GPS
  • برخورداری از حس‌گر ECG

۲) ساعت مچی هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch 3

 در ادامه ماجراجویی‌های سامسونگ، امکان جدیدی به گلگی واچ‌های این شرکت اضافه‌شده است. ساعت مچی هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch 3 علاوه بر امکانات قبلی به قابلیت تشخیص سقوط نیز مجهز است. در بسیار از موارد فرد پس از سقوط توانایی برقراری تماس را ندارد، اما این ساعت هوشمند سامسونگ می‌تواند سقوط را تشخیص دهد. هنگام سقوط به شما هشدار می‌دهد و اگر متوجه شود که شما در وضعیت مناسبی نیستید، بلافاصله با مراکز امدادی تماس می‌گیرد.

 علاوه بر اینکه این مدل حس‌گر ECG برای برسی نوار قلب نیز دارد.

 سامسونگ در مدل Galaxy watch 3 از صفحه‌نمایش ۱.۲ و ۱.۴ اینچ استفاده کرده است. همان‌طور که می‌دانید این ساعت هوشمند سامسونگ در دو اندازه ۴۱ و ۴۴ میلی‌متری برای بانوان و آقایان ساخته می‌شود. صفحه‌نمایش این مدل به‌اندازه کافی روشن و باکیفیت هست. به‌طوری‌که در وضعیت‌های مختلف خوانایی صفحه‌نمایش افت نمی‌کند.

 اگر می‌خواهید این ساعت مچی هوشمند سامسونگ را برای ورزش خریداری کنید، بهتر است بدانید Galaxy watch 3 حالت‌های ورزشی زیادی را دارد. افزون بر آن در این ساعت سامسونگ امکان تشخیص خودکار تمرین ورزشی نیز وجود دارد.

 برای افرادی که به قاب‌های چرخان سامسونگ علاقه‌مند هستند، در این مدل نیز قاب چرخان فیزیکی به‌کاررفته است. شما با استفاده از این قاب جذاب می‌توانید در بین تمامی صفحه‌های متنوع سامسونگ سویچ کنید.

 در زیر برخی ویژگی‌های دیگر ساعت مچی هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch 3 را آورده‌ایم:

  • ۸GB حافظه داخلی
  • ·         ۱GB رم پردازشی
  • شارژ بی‌سیم
  • ·         ۳ روز کار تنها با یک‌بار شارژ کامل
  • ضد آب و گردوغبار (دارای رده حفاظتی IP68)
  • Wi-Fi، Bluetooth و LTE
  • پردازنده دو هسته‌ای ۱.۱۵ GHz
  • سیستم‌عامل Tizen os
  • صفحه‌نمایش باکیفیت Super Amoled و رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰

 نوبت به معرفی پرچم‌دار سامسونگ در این راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ می‌رسد.

۱)     ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch 4

 ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch 4 پرچم‌دار ساعت‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ هست. ساعتی که در دو مدل Sport یا ورزشی و کلاسیک عرضه می‌شود. در مدل کلاسیک قاب چرخان به‌صورت فیزیکی وجود دارد اما در مدل ورزشی سامسونگ قاب را از طریق نرم‌افزار مجازی کرده است.

 این ساعت هوشمند سامسونگ در چهار اندازه ۴۰، ۴۲، ۴۴ و ۴۶ میلی‌متری برای مصرف خانم‌ها و آقایان در بازار موجود است.

در تمامی اندازه‌ها صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی از نوع Super Amoled با رزولوشن ۴۵۰ در ۴۵۰ به‌کاررفته است.

 ازلحاظ پردازشی نیز سامسونگ از پردازنده دو هسته‌ای Cortex A55 با سرعت پردازش ۱.۱۸ GHz استفاده می‌کند.

 شاید جالب‌ترین نکته این ساعت هوشمند سامسونگ سیستم‌عامل آن باشد. پس از سیستم‌عامل Tizen os که در بیشتر ساعت‌های سامسونگ نصب‌شده است، نوبت به استفاده از سیستم‌عامل اندروید در Galaxy watch 4 رسیده است. البته اندروید در گلگی واچ سامسونگ مشکلاتی نیز دارد. یکی از اصلی‌ترین عیب‌های آن عدم هماهنگی مناسب با گوشی‌های آیفون هست.

 در زیر تمامی مشخصات ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch 4 ذکرشده است:

  • حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی
  • حالت صفحه‌نمایش همیشه آماده
  • تم‌های صفحه جذاب
  • شارژ بی‌سیم
  • ·         ۴۰ ساعت دوام باتری
  • قابلیت تشخیص سقوط
  • ضد آب و گردوغبار
  • ·          GPS، Wi-Fi و Bluetooth

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy watch 4 را می‌توان در تمامی جلسه‌ها، قرارها و یا حتی در باشگاه‌های ورزشی استفاده کرد. در حال حاضر باارزش‌ترین ساعت سامسونگ ازلحاظ امکانات مدل گلگی واچ ۴ هست.

خلاصه مطلب اینکه اگر می‌خواهید برای ورزش کردن ساعت مچی هوشمند سامسونگ را بخرید، مدل‌های Galaxy watch active 2 و Galaxy watch active گزینه‌های خوبی هستند. ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy watch 4 نیز برای تمامی موارد پاسخگو نیازهای شما خواهد بود. برای کسانی که ساعت‌های کلاسیک را دوست دارند، سامسونگ مدل‌های Gear S3 Classic و Galaxy watch 4 را معرفی کرده است.

 حال نوبت انتخاب است، شما می‌توانید با توجه به انتظاراتی که از یک ساعت هوشمند دارید یکی از ساعت‌های هوشمند سامسونگ را انتخاب کنید و تا مدت‌ها از آن لذت ببرید.

اگر مدلی را دوست دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده است، برای ما نظر بگذارید تا در مقاله‌های دیگر آن را برسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *